W poszukiwaniu koenzymu Q10

W poszukiwaniu koenzymu Q10

NIe od dzisiaj wiadomo, że koenzym Q10 znacznie wpływa na nasz organizm. Wspiera on nie tylko serce, jak i mięsień szkieletowy, ale skutecznie chroni nas od licznych patogenów i w dużym stopniu pozytywnie oddziałuje na układ odpornościowy.

Wytwarzany jest on w naszym ciele, jednak wraz z wiekiem, nasz organizm produkuje go coraz mniej. Jego braki można uzupełniać za pomocą suplementu koenzym Q10, jak i dzięki pełnowartościowej diecie. W jakich produktach go szukać? Tego dowiesz się po zapoznaniu z niniejszą treścią. 

Warto wprowadzić te składniki do swojej diety 

W organizmie za mało jest koenzymu Q10? Warto w takim wypadku postawić na ryby, zwłaszcza te odznaczające się sporą ilością tłuszczu (śledzie, makrele, sardynki, czy też łosoś). Dietę można wzbogacić dodatkowo o podroby, takie jak chociażby wątróbka. Bogaty w koenzym Q10 jest również olej roślinny, jak i warzywa, do których można zaliczyć brokuły oraz szpinak. Jeżeli ktoś nie przepada za takimi składnikami, to może zdecydować się również na ziarna zbóż, czy też otręby.

Jeżeli rzadko spożywamy te ingrediencje, można zastanowić się nad koenzymem Q10 w tabletkach, jak i innymi wartościowymi suplementami, w skład których można zaliczyć chociażby selen, mangan, chrom, l karnitynę, jak również witaminę B complex, K2 MK7, D3 oraz C

O czym należy pamiętać

Niestety, podczas obróbki żywności w dużych temperaturach (gotowanie, smażenie, pieczenie) traci się w dużych ilościach koenzym Q10. Należy o tym pamiętać, planując swoją dietę, gdyż jest o co walczyć. Wszystko, nawet najmniej naszym zdaniem istotna substancja, może mieć na nas olbrzymi wpływ, czego dowodem są substancje mitochondrialne, stosowane w licznych terapiach przez medycynę mitochondrialną