Jakie znaczenie mają mitochondria?

Jakie znaczenie mają mitochondria?

Elektrownie komórkowe twojego ciała, tak zwane “mitochondria”, są obecnie niezwykle prześwietlone. Efektywność mitochondriów może być naturalnie zwiększona, a to zwiększa wydajność sportową i umysłową na całym świecie. Czym właściwie są mitochondria, jaką funkcję pełnią i jak można zmaksymalizować ich wydajność? Odpowiedzi można znaleźć tutaj.

Co to są mitochondria

Aby zrozumieć nasze elektrownie komórkowe, musimy dokonać krótkiej dygresji w biologii. Jak mówi medycyna mitochondrialna – mitochondria to najmniejsze części komórek, które są również nazywane elektrowniami ciała, ponieważ ich głównym zadaniem jest wytwarzanie energii.

Mitochondrium może się namnażać i znajduje się w każdej komórce nerwowej, której końce (aksony) mieliny. Ma kształt fasoli, czasem okrągły, i jest pokryty wewnętrzną warstwą membrany i zewnętrzną warstwą membrany. Podczas gdy zewnętrzna membrana jest gładka, wewnętrzna membrana jest pofałdowana – w tych szczelinach znajduje się płynna matryca. Ta matryca z kolei zawiera ważne białka łańcucha oddechowego odpowiedzialne za wytwarzanie ATP (trifosforan adenozyny), tj. energię komórkową. Ponadto w macierzy mitochondrium znajdują się rybosomy i genom, w których przechowywane są informacje genetyczne i część ludzkiego DNA. Już z tego można zobaczyć, jak ważne jest zdrowie każdej komórki ludzkiego ciała, ponieważ zawarte jest w nich nawet własne DNA.

Bądź bardziej efektywny

Chciałbyś pracować bardziej efektywnie, ale czy coś cię powstrzymuje? Chciałbyś uprawiać więcej sportów, ale po prostu nie możesz tego robić regularnie? Najczęstszym powodem jest po prostu brak energii. Oczywiście wszyscy chcemy “więcej energii”, ale co to oznacza na poziomie biochemicznym?

Zwykle uznaje się nieefektywną pracę mitochondriów nad chronicznym zmęczeniem i dyskomfortem. Potrzebujesz energii w każdej sekundzie swojego życia. Oczywiste jest, że przy wszystkich zadaniach i wyzwaniach sportowych każdego dnia czasami może pojawić się brak energii. Możemy wspomagać nasze mitochondria dostarczając substancje mitochondrialne, w których znajdziemy selen, cynk, magnez czy witaminy b.